Göz kapağı düşmesi nörotoksin uygulaması nedeniyle olabilir mi?

Göz kapağı düşmesi nörotoksin uygulaması nedeniyle olabilir mi? Göz kapağı düşmesi PİTOZİS olarak adlandırılır. Pitozis özellikle sonradan olduğundan araştırılması gereken bir durumdur. Mutlaka bir detaylı göz muayenesi yapılmalıdır. Pitozisin doğumsal ve sonradan oluşmasına neden olan bir çok nedeni olabilir. Göz kapağı düşmesi alın ve göz çevresine nörotoksin uygulaması sonrasında meydana gelebiliyor. Nörotoksin her ne kadar günümüzde oldukça sık uygulanmaktadır ve insanlar hatta tıp dışındaki kurumlarda yaptırmaya cesaret etseler de, bir çok potansiyel yan etkisi de bulunur. Bu yan etkilerden bir tanesi de nörotoksinin göz kapağını etkileyerek göz kapağı düşüklüğü yapmasıdır.


Göz kapağı düşmesi nörotoksini uygulaması nedeniyle olabilir mi?

Nörotoksin vücutta çizgili kas adı verilen istemli çalışan kasların geçici olarak felç edilmesini sağlar. Bu süre her kişide değişmektir. En kısa etki süresi 2 ay civarında, en uzun 6 ay etkinliği bulunur.

Şaşılık, göz estetiği ve blefarospazm gibi nedenlerle göz çevresine nörotoksin uygulaması yapılmaktadır. Göz kayması özellikle geçici bir sinir felci nedeniyle oluştuğunda, bu kasın karşısında görev yapan kasın felç edilmesi ile gözde kaymaya ve çift görmeyi engelleyebilir.  Bu uygulama sırasında en sık karşılaşılan problemlerden birisi, toksinin göz kapağını kaldıran kas olan Levator kasına etki etmesi ile göz kapağı düşüklüğü ortaya çıkmasıdır.

Diğer bir neden de kaş üstü veya kaş arasındaki bölgeye uygulanan nörotoksin ile aşağı doğru yayılarak göz kapağı düşüklüğü meydana gelebilir.

ENJEKSİYON SONRASI ÖNLEMLER

Göz kapağı düşmesi riskini azaltmak için, enjeksiyon yapılan yere masaj yapılmamasını öneriyoruz. Ayrıca göz çevresinde uygulanacak alanların ve güvenli bölgelerin seçilmesini dikkatli bir şekilde gerçekleştiriyoruz. Diğer bir önlem de toksin hazırlık aşamasında az miktarda su ile kullanılması ile bu riski aza indirmeye çalışıyoruz.

GÖZ KAPAĞI DÜŞMESİ İÇİN DAMLA TEDAVİSİ

Geçici olan bu göz kapağı düşüklüğü yaklaşık 6 ay içinde kendiliğinden geçer. Bu süre içinde  bazı göz damlaları ile gün içindeki göz kapağı düşüklüğünü gidermek için kullanmaktayız. Bu damla mutlaka bir hekim kontrolü ile kullanılmalıdır.

Şaşılık düzeltimi için kullanılan toksin göz kapağına yer değiştirmemesi için, enjeksiyon sonrasında oturur pozisyonda istirahat edilmesi önerilir.  Toksinin bu pozisyonda yukarı ve göz kapağına ulaşmasının engellenmesi hedeflenir.

Göz Kapağı Düşmesi Nedir <— hakkında bilgi için tıklayın

Paylaş:

0 yorum “Göz kapağı düşmesi nörotoksin uygulaması nedeniyle olabilir mi?Add yours →

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

×